Orhideja

Mežģīnes no paaudzes paaudzē             

Žurnāla "IR" 8. jūnija numurā aicinām iepazīties ar uzņēmuma "Orhideja" stāstu:

"Saulaini kā pludmalē ir veļas ražotnē Orhideja Liepājā. Visapkārt koši peldkostīmi. Prasās vien jūra un smiltis zem kājām, kad tiekamies uz sarunu ar uzņēmuma Lokis valdes locekli Andreju Prijmu. Viņš ir 26 gadus vecs, un palēnām pārņem uzņēmuma vadību no saviem vecākiem. Stāstot par veļu un peldkostīmiem, Andrejs ir pārliecinošs. Aizrautīgs un detalizēts, pievienojot apļveida žestus. Nav šaubu, ka par krūtīm viņš zina visu. "Jā, es varu noteikt jau pa attālumu, kura izmēra krūšturi valkā sieviete. Tāda darba specifika," smaida Andrejs un lietišķi turpina virknēt Orhidejā ražoto izmēru skaitu. Kopumā te top apmēram 50 dažādu izmēru veļa. Sākot no A, beidzot ar K krūšu "bļodām". "Mēs sevi pozicionējam kā middle size* ražotāju," Andrejs stāsta, ka Orhidejā ir daudz liela izmēra krūšturu. Tas tāpēc, ka lauvas tiesa eksporta ir uz Krieviju, kur sievietēm ir kuplākas krūtis nekā Eiropā. Kopumā šajā jomā esot vērojama augšupejoša tendence, un aizvien vairāk pieprasīti kļūst lielāki izmēri.

"Visapkārt bija audumi un atgriezumi," Andrejs stāsta, ka burtiski uzaudzis ar Orhideju. Kad tika nodibināts uzņēmums, Andrejam bija tikai trīs gadi. Tas bija 1993. gadā. Ideja par veļas ražošanu pieder gan viņa tētim Andrejam, gan mammai Nataļjai. Mūsu sarunas laikā viņa tālākajā telpas stūrī darbojas ar kādu krūšturi. Uz jautājumu, kā tapa bizness, kundze vaļsirdīgi nosmejas un vaicā, vai stāstīt īso vai garo stāstu. Īso! "Tas bijis grūts laiks. Kā jau deviņdesmitajos - rekets, bankroti. Un vēl - Atmoda. Sākām visu mājās, nelielā istabā. Man bija divi mazi puikas. Un ideja." Neliels kapitāls arī bija, taču visa pamatā tomēr - Nataļjas prasmes, lai arī izglītība viņai ir muzikālā. Par savu iepriekšējo nodarbošanos viņa nevēlas runāt. Vēl noslēpumaināks ir Andrejs seniors, kurš kā mafijas boss viens sēž savā kabinetā un pilnībā uzticoties dēlam. Orhideja nav kāra uz publicitāti, jo noieta tirgus Latvijā ir tikai jaunizveidotajā interneta veikalā."

Vairāk par uzņēmuma panākumiem un pieredzi lasi žurnālā "IR".

Savukārt izdevīgus risinājumus savam uzņēmumam meklē šeit.

#Latvijavar #DNBiedvesmo