Visvairāk atpazīst pēc ekskursijām

Ilze Priževoite, "Karameļu darbnīca" valdes locekle

SIA “Karameļu darbnīca” ir 2014. gadā dibināts uzņēmums, kas ražo dabīgās karameles ar izcilu garšu, tādējādi sniedzot klientiem iespēju baudīt saldumus bez sintētiskām piedevām. Uzņēmuma vīzija ir būt par sociāli atbildīgu, godīgu un draudzīgu labas reputācijas uzņēmumu, līdz 2020. gadam kļūstot par vadošo dažāda veida karameļu ražotāju Baltijā.

Par sava uzņēmuma veiksmīgākajiem mārketinga rīkiem, kas būtiski veicinājuši atpazīstamību, stāsta Ilze Priževoite, SIA “Karameļu darbnīca” valdes locekle

Sāka ar tirdziņiem

Pirmais, ar ko sākām veidot Karameļu darbnīcas atpazīstamību, bija tā dēvētais tiešais mārketings. Mēs aktīvi piedalījāmies dažādos ar izbraukuma tirdzniecību saistītos pasākumos. Tieši tirdziņos vislabāk varējām iepazīstināt ar savu produktu – piedāvājot to nogaršot, uzklausot ieteikumus un arī kritiku. Šeit ļoti svarīga bija draudzīga un atvērta savstarpējā komunikācija, lai cilvēks pēc tikšanās ar mums aizietu ar pozitīvām emocijām. Acīmredzot tas nostrādāja, jo klientu interese par Karameļu darbnīcu tikai pieauga. Jauniem uzņēmumiem, kas iesākumā nodarbojas ar mājražošanu, noteikti iesaku piedalīties tirdziņos – tā jūs labāk sapratīsiet, kāds potenciāls ir jūsu produktam un ko vēlas pircēji.

Vienmēr atsaucīgi medijiem

Otrs veiksmīgs rīks bija publikācijas medijos. Par mums sāka interesēties žurnālisti, un mēs nekad neatteicām. Tieši otrādi – mēs ļoti labprāt stāstām un rādām, kā strādājam, kā top karameles, sniedzam atbildes uz dažādiem jautājumiem. Mēs „neslēpjam sveci zem pūra”, tāpēc mums nereti jautā, vai ar tik lielu atklātību nav bail no konkurentiem. Nē, nav bail, jo daudzi uzņēmumi dara līdzīgas lietas, bet rezultāts tāpat katram ir atšķirīgs. Mans ieteikums – nevajag baidīties no komunikācijas, cilvēki jūt, ja uzņēmējs runā negribīgi, tas liek domāt, ka kaut kas ir slēpjams, un katrs to var saprast savādāk.

Ekskursijas pozitīvai iedvesmai

Līdz šim visveiksmīgākais rīks ir ekskursijas Karameļu darbnīcā. Pie mums nepilna gada laikā paviesojušies aptuveni 30 000 cilvēku, un esam secinājuši, ka Latvijas tirgū joprojām liela nozīme ir reklāmai „no mutes mutē”. Vieni aizbrauc, un drīz jau brauc nākamie, kas mūs atraduši pēc to iepriekšējo ieteikuma. Mūsu līdzšinējo panākumu atslēgas vārdi ir „pozitīva iedvesma un labas emocijas” – mēs darām un darīsim visu, lai cilvēki, ciemojoties pie mums, justos labi. Atvērtība, vienkāršība, sirsnība pret katru klientu, iespēja pašiem pārliecināties, kāds ir karameļu tapšanas process un ka rakstītais uz etiķetes - „roku darbs” un „tikai no dabīgām izejvielām” - tiešām atbilst patiesībai. Es ieteiktu ikvienam uzņēmējam – ja jums ir iespēja rādīt un stāstīt, aiciniet pie sevis ciemos, ieguvēji būsiet gan jūs, gan jūsu klienti.