Sākums jaunajiem biznesiem ir līdzīgs

Mareks Gurauskas, DNB Vidējo uzņēmumu pārvaldes vadītājs  

Ir neskaitāmi daudz gadījumu, kuros uzņēmējus var nosaukt par trakiem, jo viņi nebaidās eksperimentēt un tic savai idejai. Tāpēc atļaušos teikt - trakajiem pieder pasaule. Manuprāt, vīna darināšana ir labs piemērs tam, ka viss ir iespējams. Ka valstī, kurā vasaras visbiežāk nav, tomēr var nodarboties ar tik eksotisku lietu kā vīna ražošanu.

Sākums jaunajiem biznesiem ir savstarpēji ļoti līdzīgs - pārdomāti, ar saviem spēkiem un soli pa solim tiek attīstīta jauna ideja, bet tajā pašā laikā attīstība nav iedomājama bez finansējuma. Reizēm to var sasniegt saviem spēkiem, kas būs ilgāk, savukārt, izmantojot bankas piedāvātās iespējas, pie šī mērķa var nonākt ātrāk.

Mēdz teikt, ka labam produktam nav nepieciešama reklāma un ka pircēji paši nobalsos par sev tīkamu produktu, taču mūsu laikmetā ir ļoti svarīgi, lai šis produkts un informācija par to sasniegtu gala lietotāju caur dažādiem kanāliem. Uzņēmums, kas vēlas savu produktu izplatīt lielās tirdzniecības ķēdēs, nereti saskaras ar gariem atmaksas termiņiem. Šajā situācijā uzņēmuma ienākošās naudas plūsmas paātrināšanai labs risinājums ir faktorings. Turklāt, realizējot savu produkciju ārpus Latvijas robežām, ir svarīga jaunā partnera uzticamība, un komforta sajūtu šeit var panākt, ja apdrošina šos darījumus pret iespējamu nemaksāšanu un politisko risku, ko papildus piedāvā eksporta faktorings.