Zem guloša akmens ūdens nekustas

Uldis Reņģe, uzņēmuma "Gercini" direktors

SIA “Gercini” dibināts 1993. gadā kā zemnieku saimniecība, bet 1995. gadā augļu un dārzeņu pārstrādei nodibināja uzņēmumu SIA “Milda KM”, kura produkti kļuva pazīstami visā Latvijā. 2006. gadā SIA “Gercini” uzsāka pārtikas ražošanas iekārtu projektēšanu un izgatavošanu, bet šobrīd ir pilnībā pievērsies savam jaunajam produktam – energomonitoringa iekārtai GDog. Ar šo produktu izdevies ieinteresēt AS “Latvenergo”, kas to ir iekļāvusi savu produktu klāstā ar zīmolu Elektrum.

Ņemot vērā, ka Latvijas patērētāji pret jaunu, plaši nezināmu viedierīču ieviešanu ikdienas lietošanā sākotnēji ir visai atturīgi, jautājām SIA “Gercini” direktoram Uldim Reņģem, kādi principi, viņaprāt, būtu jāievēro, uzsākot potenciālo klientu iepazīstināšanu ar jaunu viedo tehnoloģiju produktu.

Piedalīties izstādēs un popularizēt sevi

Domāju, ka dažādām jaunām viedierīcēm jābūt atšķirīgai mārketinga stratēģijai katrai ierīcei. Konkrēti mēs sastopamies ar to, ka vairums cilvēku nesaprot un baidās no elektrības lietām. Viņi nav pārliecināti, ka pratīs izmantot mūsu ierīces sniegto informāciju. Pašlaik mēs paši meklējam atbildes uz jautājumu, kā visefektīvāk skaidrot un pamatot tos ieguvumus, ko spēj sniegt mūsu energomonitors. Mans ieteikums ir piedalīties izstādēs, dažādos pasākumos, aktīvi darboties sociālajos tīklos un izmantot katru iespēju, lai izskaidrotu cilvēkiem sava produkta nepieciešamību, lietderību, labās īpašības, minot veiksmīgos piemērus un pozitīvo pieredzi.

Veiksme atrast lielu partneri

Lielie partneri ir kā liels kuģis ar savām interesēm, savu politiku. Uzsākt sadarbību ar tādu ir liela veiksme, un šajā ziņā esam gandarīti par iespēju sadarboties ar AS “Latvenergo”. Tiesa, lielais partneris gan vēl negarantē labus pārdošanas rādītājus, jo var izrādīties, ka tā produktu grozā jūsu piedāvātais produkts veidos pavisam nenozīmīgu daļu. Par laimi, mums tā nav, jo portāla Elektrum sadaļā „uzņēmumiem” mūsu ražotā ierīce ar Elektrum zīmolu ir redzama pašā priekšā.

Par sevi stāstīt visur

Vēl viena iespēja ir masveidīga reklamēšanās, taču tā nav „paceļama” maziem uzņēmumiem, jo izmaksas ir augstas. Bet ir vēl viens veids – tā dēvētā „pilināšana”. Savā laikā mēs to darījām ar Mildas produktiem, sasniedzot labus rezultātus. Tas prasa pacietību un gadus. Mēs piedalījāmies izstādēs, gadatirgos, izmantojām katru iespēju, lai popularizētu uzņēmumu, un tā pamazām par Mildu uzzināja visi. Ar GDog energomonitoru mēs darām tāpat. Zem guļoša akmens ūdens nekustas. Pašam jābūt aktīvam. Pamazām rodas sekotāji, atbalstītāji, un pēc laika tiks atrasti tie paņēmieni, kas darbojas visefektīvāk.

Visbeidzot pastāv iespēja arī piedāvāt un pārdot savu ideju, prototipu vai jauno produktu kādam lielajam uzņēmumam, kas ar saviem resursiem spēs realizēt spēcīgu mārketingu un ieviest produktu tirgū.