Kļūt par uzņēmumu, ar kuru pats sadarbotos

Ilze Pāne, DNB Mazo uzņēmumu pārvaldes vadītāja  

Māksla... izstādes... bohēma... bauda – to visu redz skatītājs, bet kas atrodas "behind the scenes"? Uzņēmums "Art Fairs Service", kas iekārto izstāžu telpas, rada apstākļus, kas ļauj baudīt mākslu. Uzņēmums ir strauji ienācis Eiropas nišas tirgū un pierādījis sevi kā uzticamu, kvalitatīvu Austrumeiropas uzņēmumu. Lai potenciālajiem biznesa partneriem radītu drošības sajūtu par sadarbības uzsākšanu, būtiski ir padomāt par dažiem aspektiem, bet, galvenais, par to, ar kādu partneri uzņēmums pats vēlētos strādāt:

Maksātspēja - par to var pārliecināties, aplūkojot finanšu datus. Tāpēc gribētos vērst uzmanību, ka grāmatvedības datu sakārtošana ar peļņu "0" jau labu laiku netiek uzskatīta par "labu stilu". Vēlme maksāt mazākus nodokļus no uzņēmuma ienākumiem var radīt pretēju efektu biznesa paplašināšanā ar potenciālajiem partneriem, investoriem vai finansēšanas nepieciešamības gadījumā;

Pieredze/kvalitāte - pozitīvu pārliecību veicinoša uzņēmuma paveikto projektu portfolio izveide ar aprakstiem, fotogrāfijām, realizācijas vietām un kontaktpersonām, kurām var jautāt atsauksmes;

Banka, ar kuru sadarbojas uzņēmums, - nereti bankas nosaukums jau norāda uz uzņēmuma uzticamību, jo bankas, kurām ir noteikta zema riska politika, pirms sadarbības uzsākšanas ar uzņēmumu veic filtra funkciju, izpētot klientu no dažādu risku aspektiem, piemēram, naudas atmazgāšanas vai sankciju.

Viss iepriekš minētais būs sekundārs, ja uzņēmums iemanto pozīciju "Es ieteiktu šo uzņēmumu..." Tieši tas ir izdevies "Art Fairs Service" ar pirmā projekta atbildības pilno attieksmi pret klientu un individuālu pieeju.

Uzņēmums "Art Fairs Service" ir pozitīvs piemērs tam, kā "start-up" uzņēmums nozīmīgā attīstības fāzē pieņem drosmīgu lēmumu izmantot riska kapitāla fonda investīcijas, kas palīdzējis iziet cauri "Expansion" fāzei un nonākt līdz "Exit" fāzei, kad ir panākta stabilitāte, tiek ģenerēta stabila peļņa, skaidra biznesa struktūra, atstrādāti procesi, ir pieredzējusi komanda, vieta tirgū un tiek izpirktas kapitāldaļas no fonda. Šai fāzē uzņēmums var sākt ciešāku sadarbību ar banku, kas var piedāvāt dažāda rakstura finansēšanas pakalpojumus, piemēram, faktoringu, kas, starp citu, ir produkts, kas rada norēķinu drošību abām pusēm – var saņemt naudu jau līdz ar preču nosūtīšanu, kā arī pircēja risks tiek apdrošināts. Līdz ar to būs jau līdzekļi nākamo pasūtījumu ražošanai. Turklāt, piedāvājot pēcapmaksu, uzņēmuma konkurētspēja augs, tas būs drošāks, pievilcīgāks pircējiem.

Pēdējo gadu laikā tirgū ir novērojams, ka bankas cenšas, labāk izprotot uzņēmumu biznesa specifiku, būt partneris ne tikai klasiskā finanšu pakalpojumu izpratnē, bet, rūpējoties par uzņēmēju laiku, piedāvāt arī apdrošināšanas risku pakalpojumus, proti, partnerībā ar Latvijas apdrošināšanas kompānijām kompleksi pieejot visiem finanšu riskiem – piedāvājot aizdevuma nosacījumus ar atbilstošu nodrošinājuma (īpašuma, transporta, speciālās tehnikas) vai citu biznesa risku (atbildības, būvniecības, krājumu u. c.) apdrošināšanu. Uzņēmuma "Art Fairs Service" specifika ir tajā, ka biznesam nozīmīgs aprīkojums atrodas ārpus Latvijas, un priecē fakts, ka to ir iespējams apdrošināt – būtiski mazināt iespējamo finansiālo risku. Bankas kļūst aizvien tuvāki partneri uzņēmumiem to biznesa izpratnē un iet soli tālāk, lai šī partnerība kļūtu vēl kvalitatīvāka, individuālāka un efektīvāka.