Izcelties pūļa finansējuma platformā

Miķelis Studers, Timo Kauppila un Pyry Taanila, "Catchbox" dibinātāji

Uzņēmums "Catchbox" dibināts 2012. gadā un tā izveidotāji ir latvietis Miķelis Studers un Timo Kauppila un Pyry Taanila no Somijas. Uzņēmums reģistrēts Somijā, bet izpētes, attīstības un ražošanas darbi notiek Latvijā. Catchbox ir pasaulē pirmais mētājamais mikrofons auditorijas iesaistei. Mikrofonu iespējams ar metienu padot viens otram. Tas lieliski noder lekcijās, semināros, konferencēs, kur parastā mikrofona padošana ir lēna un kaitinoša.

Darbības sākumā finansējuma piesaistei jaunais uzņēmums izmantoja arī pūļa finansējuma interneta platformu (crowdfunding), kur izdevās savākt nepieciešamo summu. Kā zināms, crowdfunding ir populārs investoru atrašanas instruments daudziem jaunajiem uzņēmumiem. Kas ir tā veiksmes atslēga, ar ko piesaistīt uzmanību šādā platformā, kur turklāt ir simtiem projektu? Kā savu ideju padarīt redzamu un tādu, lai potenciālajiem investoriem ir vēlme to atbalstīt? Par to Miķelis Studers – viens no Catchbox izgudrotājiem.

Uz potenciālo pircēju orientēta platforma

Lai izveidotu veiksmīgu pūļa finansēšanas kampaņu, nepieciešams izvēlēties platformu, kuru lieto finansējamā produkta mērķa auditorija. Pārsvarā šīs platformas ir veidotas patērētāju produktu pircējiem, kuri vēlas iegādāties kaut ko stilīgu, būt pirmie jaunu tehnoloģiju lietotāji. Tādējādi produktam ir jāatbilst izvēlētas platformas lietotāju interesēm.

Līdz sīkumiem izstrādāts kampaņas stāsts

Ļoti svarīgi izveidot pārdomātu kampaņas stāstu. Tam jānāk no produkta veidotājiem - tas ir jebkura veiksmīga produkta pamats. Stāstam jāatspoguļojas kampaņas mājas lapas saturā, tā izkārtojumā, vizuālajā informācijā. Jāizmanto dizainera pakalpojumi, ļoti noderīgi, ja dizainers jau ir pašas komandas sastāvā. Dizainera specializācija, protams, atkarīga no produkta. Īpaša uzmanība jāvelta video izveidei. Noteikti vēlams sadarboties ar profesionāliem video filmētājiem, scenāristiem utt. Lai arī kāds būtu produkts, pēc video noskatīšanās, pat ar šī produkta mērķauditoriju nesaistītam cilvēkam ir jāgrib produktu iegādāties uzreiz un jāsaprot tā nepieciešamība.

Komunicēt un vēlreiz komunicēt

Kampaņas laikā ir jākomunicē ar atbalstītājiem un nākamajiem klientiem. Problēmas, kas skar klientus (piemēram, produkta izsūtīšanas aizkavēšanās) ir jāpaziņo, tikko top skaidrs, ka tādas būs. Komunikācija ir labāka par klusēšanu.

Tāpat nepieciešams pārdomāt, kas notiks pēc veiksmīgas (mēs visi to vēlamies) kampaņas beigām. Kampaņas laikā veiktās mārketinga aktivitātes tiek organizētas tā, lai interneta vidē vadītu cilvēkus uz pūļa finansēšanas lapu. Savukārt pēc kampaņas beigām plūsmu nākas pārvirzīt uz savu mājas lapu. Šis aspekts ir jānoorganizē tā, lai pēc kampaņas beigām cilvēki „neapmaldītos”.