Ilgtermiņa dizains modes biznesā

Ilze Pāne, DNB Mazo uzņēmumu pārvaldes vadītāja  

Zīmols "One Wolf" ir metis izaicinājumu senām jo senām tradīcijām. Džinsu vēsturiskā izcelsme tiek datēta ar 1873. gadu, bet izrādās, ka Rīgai džinsu radīšana ir "gēnos", jo džinsus ar vara kniedēm stiprinātām kabatām izgudroja tieši Rīgā dzimušais Džeikobs Deiviss. Agnesē un Sarmītē šie "gēni" ir izpaudušies ar jaunu, modernu un, galvenais, ilgtermiņa dizainu, ko iecienījuši džinsu mīļotāji Latvijā un pasaulē.

Zīmols "One Wolf" ir izvēlējies atšķirīgu pieeju modes apģērbu produkcijas ražošanā – ārpakalpojumu. Iespējams, tieši tā ir viena no panākumu atslēgām, kas zīmolu pacēlis nākamā modes biznesa līmenī, kur vairāk var koncentrēties uz preces pamata saturu, tā papildināšanu ar citiem džinsiem piemērotiem apģērbiem, dizainu un kvalitāti, nenogurdinot sevi ar uzņēmuma iekšējo resursu nodarbināšanu, kas ir dārgāk un neefektīvāk. Var uzskaitīt tikai dažas lietas, kas jau sniedz būtisku ieguvumu, – nav jādomā par tehniku, tās uzturēšanu, atjaunošanu, tam visam nav nepieciešamas telpas, nav jādomā par specifisku kompetenču uzturēšanu darbaspēkam. Virkne ieguvumu. Tas, par ko būtu jāpadomā ārpakalpojumu izmantošanā, – rūpīgi nodefinētas līgumattiecības, kur īpaša uzmanība un detalizācijas pakāpe ir pievērsta konfidencialitātei, kura saistīta ar piegrieztnēm, šūšanas tehniku un citiem knifiņiem, kas padara šo produkciju tik unikālu. Diemžēl Latvijas jauno dizaineru modes tirgus iekarošanā ir zināmi šādi gadījumi, kad kvalitatīva un inovatīva ideja tiek nozagta. Tāpat, izmantojot ārpakalpojumus, iespējams, ir jāizvērtē, kurš uzņemas risku, ja lielāku partiju gadījumā pasūtītājs saņem neatbilstošas kvalitātes produkciju. Lai noņemtu šo iespējamo finansiālo risku no saviem vai ārpakalpojuma sniedzēja pleciem, var apsvērt jautājumu par produkcijas kvalitātes apdrošināšanas iegādi.

Ja skatāmies no finansēšanas partnerības viedokļa, tad zīmols kā "start-up" uzņēmums ir devies pareizā virzienā un izmanto:

- Altum – valsts finanšu institūcija, kas piedāvā daudzas un dažādas programmas jauno uzņēmēju atbalstam – aizdevumus, garantijas u.c. programmas.

- E-komercijas pakalpojumus – sava biznesa vadība, internetā pārdodot preces.

Zīmols tuvākajā laikā varētu sasniegt tos apjomus un stabilitāti, kad ar lielākiem, regulāriem pasūtītājiem naudas līdzekļu apgrozījumu atvieglotu faktorings – naudas aprites paātrināšana, saņemot naudu jau šodien par rēķiniem, kurus pircējs maksās vēlāk.

Zīmola "One Wolf" apģērbi domāti cilvēkiem, kas jūtas vienlīdz ērti gan pilsētā, gan dabā. Tieši tā ir arī jājūtas uzņēmējam ikdienā ar saviem finanšu partneriem, saņemot ērtus, ātrus un atbilstošus risinājumus individuālām biznesa vajadzībām.