Biznesa jaunienācēji un jauna tirgus iekarošana

Ilze Pāne, DNB bankas Mazo uzņēmumu pārvaldes vadītāja

Sports ir neprognozējams. Bizness ir neprognozējams. Tieši tāpēc ir vajadzīgi speciālie “tērpi” - partneri, kas atbilstošajā brīdī var sniegt padomu un piedāvāt risinājumus. Tie varētu palīdzēt attīstīties un mazināt triecienus biznesam.

Jaunam ienācējam, kurš vēl meklē savu pircēju starp lielajiem partneriem un ikdienas patērētājiem, lieti noderētu e-komercijas pakalpojumi, kas dotu uzņēmumam priekšrocības kā mazumtirgotājam izplatīt ātri savu produktu interneta pasaulē, radīt tā lielāku atpazīstamību un pieprasījumu no lietotāju puses. Nereti jaunienācēji saskaras ar grūtībām ienākt tirgū ar lielāku produkcijas apjoma piegādi, jo maz ticams, ka pircējs būs gatavs maksāt avansu jaunam, mazpazīstamam uzņēmumam. Šajā gadījumā varētu noderēt faktorings – var saņemt naudu jau līdz ar preču nosūtīšanu, kā arī pircēja risks tiek apdrošināts. Būs līdzekļi jau nākamo partiju ražošanai. Turklāt, piedāvājot pēcapmaksu, uzņēmuma konkurētspēja augs, tas būs pievilcīgāks pircējiem.

Pārdošanas apjomiem pieaugot, jaunu tirgu iekarošanai uzņēmums varētu apsvērt Tirdzniecības finansēšanas piedāvātos risinājumus, piemēram, akreditīvu, kas nodrošina pircējam pasūtītās preces piegādi noteiktajos termiņos un pārdevējam - samaksu par to. Ar jau iekarotiem tirgiem un pazīstamiem partneriem varētu izmantot dokumentu inkaso. Šie abi produktu veidi dos uzņēmumam drošību par to, ka prece būs tā rīcībā, līdz tiks apmaksāta.

Kamēr eksporta apjomi uz jaunajiem tirgiem nav lieli, valūtas kursu kāpumiem vai kritumiem nav būtiskas ietekmes uz uzņēmuma finanšu rezultātiem. Tomēr jāapzinās, ka, biznesa apjomiem pieaugot, uzņēmumam ir jāpievērš uzmanība valūtas risku pārvaldīšanas risinājumiem. Viens no vispopulārākajiem risinājumiem ir nofiksēt valūtas kursu tiem ienākumiem no eksporta, kurus uzņēmums plāno saņemt no sadarbības partneriem nākotnē. Valūtu kursi neprognozējami mainās abos virzienos un visos iespējamos ātrumos tāpat kā florbola bumbiņa. Svarīgi, ka uzņēmums nevelta laiku pareizā valūtas kursa ķeršanai, bet plāno un attīsta savu biznesu.