Atpazīstamība palīdz jauniem produktiem

Viktors Grūtups, "Rāmkalni Nordeco" īpašnieks 

SIA "Rāmkalni Nordeco" reģistrēts 2003. gadā un ir viens no vadošajiem sukāžu, pastilu un sīrupu ražotājiem un eksportētājiem Latvijā. Nesen uzņēmums sācis jaunu darbības virzienu – ražošanai nepieciešamo izejvielu, augļu un ogu, audzēšanu pašu spēkiem.

Veiksmīga attīstība iet roku rokā ar teicami izstrādātu mārketinga stratēģiju, tāpēc vaicājām SIA "Rāmkalni Nordeco" īpašniekam Viktoram Grūtupam, kuri ir tie mārketinga rīki, kas līdz šim visvairāk palīdzējuši uzņēmuma atpazīstamības veidošanā. Otrs – vai, plānojot eksportu uz citām valstīm, arī mārketinga aktivitātes jāpieskaņo šīs valsts tirgum?

Stūrakmens – pārbaudīta kvalitāte

Mūsu mārketinga stratēģija ir balstīta uz Latvijas tirgus specifiskajiem apstākļiem - tas ir mazs, prasīgs un paralēli mainīgs - tāds, kurā ik sezonu parādās jauni spēlētāji. Faktiski galvenais mārketinga stūrakmens ir produkta kvalitāte, tā labās īpašības, "īpašā garša". Palaist tirgū jaunu produktu palīdz mūsu iestrādes nu jau vairāk nekā 15 gadu garumā - RĀMKALNU kā preču zīmes vērtība. Pašlaik strādājam pie pilna cikla ražošanas izveides, proti, gribam būt iesaistīti visā procesā - no ķirbja sēklas vai cidoniju stāda iedēstīšanas līdz gatavam produktam - sukādei. Esam kļuvuši par zemniekiem un tas noteikti ir labs mārketinga stāsts.

Degustācijas ārvalstīs

Ārzemju tirgos lietojam iepakojumu katras konkrētās valsts valodā, kā arī veicam aktīvas degustācijas. Mūsu produkts ir universāls garšas ziņā - tas garšo visā pasaulē. Faktiski nav bijis tāds tirgus, kur mums atteiktu, norādot uz sliktām garšas īpašībām. Vienīgi ārzemēs ķirbi bieži notur par mango, mūsu dzērveņu sukādes dažreiz uzskata par ķiršiem, bet citādi visi ēd gardu muti.