Svarīgi savus klientus apzināt un neaizmirst

Andris Puķītis, uzņēmuma "Korte.lv" dibinātājs

SIA “Korte.lv” dibināta 2009. gadā un darbojas mākslīga akmens apstrādes jomā. Uzņēmums ir viens no vadošajiem mākslīgā akmens apstrādes uzņēmumiem Baltijā.

Neraugoties uz specifisko darbības nišu, SIA “Korte.lv” izdevies sekmīgi iegūt dažādu ārvalstu pasūtītāju uzticamību. “Korte.lv” strādā ar uzņēmumiem Dānijā, Somijā, veikti pasūtījumi Vācija, Polijā, Japānā. Uzņēmuma direktors Andris Puķītis dalās pieredzē, ko vajadzētu ievērot, uzsākot sadarbību ar ārvalstu partneriem, kā nelielam uzņēmumam iemantot šo klientu uzticību un kādas kļūdas nedrīkstētu pieļaut.

Nepieciešams laiks

Pirmkārt, jāsaprot, ka rietumu eksporta tirgiem mēs asociējamies ar kaut ko nezināmu un lielu risku. Tas būtu tāpat, kā, ja mēs vēlētos sadarboties ar kādu mazāk zināmu Eiropas valsti. Eiropā ir daudz valstu, īpaši Balkānu reģionā, par ko informācija mums ir visai skopa un priekšstats lielākoties veidojas no tā, kas atspoguļots masu medijos. Dažkārt šī informācija ir ar visai negatīvu nokrāsu un tas ietekmē mūsu viedokli par šo valsti. Tieši tāpat ir ar mūsu ziemeļu kaimiņiem. Viņiem ir viedoklis, ko viņi mums nesaka, bet par mums domā. Lai iegūtu uzticību, nepieciešams laiks - vairāki nelieli, arī neizdevīgi pasūtījumi, labs serviss, savlaicīgi sniegtas atbildes, iespēja vienmēr būt sasniedzamiem. Uzticības radīšanas stadijā kļūdu nedrīkst būt! Jāatceras, ka klientam ne vienmēr svarīgākā ir cena, bet serviss, ko jūs nodrošināt. Klients grib aiziet mājās un nedomāt, vai pasūtījums tiks piegādāts laikā, atbilstošā kvalitātē utt.

Ja ir radusies kļūda, vispirms jāmeklē risinājums nevis vainīgais. Pat, ja šī kļūda ir klienta pieļauta, vispirms risinām, tad skatāmies, vai izdosies kaut kādā veidā kompensēt izdevumus, kas radušies šo kļūdu novēršot. Jāatceras, ka uz kļūdu risināšanu nevar censties nopelnīt. Mēs uzņemamies pilnu atbildību vai dalām to uz pusēm, vai piestādām tikai izdevumus bez uzcenojuma un peļņas. Mūsu klients to novērtēs.

Vēl svarīgi savus klientus apzināt un neaizmirst. Apmeklējam savus klientus vismaz reizi gadā un regulāri uzturam personiskus kontaktus.

Kļūdas, ko nepieļaut

Bieži uzņēmējs nogurst no daudzajiem pieprasījumiem, kam neseko pasūtījumi. Tas nedaudz notrulina, un klientam vairs netiek atbildēts tik operatīvi, vai vēl sliktāk- netiek atbildēts vispār. Klientam tas nozīmē, ka uzticības testu šis uzņēmums nav izturējis.

Nereti mazās vai vidējās kompānijas ir ļoti noslogotas ar pasūtījumu izpildi. Bieži klientam tiek atteikts: „Atvaino, mēs tagad nevaram! "vai „Varam, bet pēc 3 mēnešiem!" Jāatceras, ka šis partneris ir ilgi jūs testējis. Var būt pat tā, ka sadarbības partneris ir atbraucis novērtēt jūsu ražotni. Ja sadarbība tiek atteikta, tas klientam rada problēmu un viņam no jauna jādomā, kam tagad sūtīt pieprasījumu? Ja klients ir sācis jums uzticēties, tad rūpes par viņa pasūtījumu ir jāuzņemas vienmēr, kad viņš ir gatavs to jums uzticēt. Dažkārt ir situācijas, kad uzņēmumā ir liela noslogotība vai kāds cits svarīgs iemesls, kas neļauj izpildīt klienta pasūtījumu. Ja nevari pats izpildīt pasūtījumu, varbūt iesaki klientam kādu līdzīgas nozares kompāniju, bet vienmēr atceries, ka tā ir tava reputācija. Atteiksi - slikti, paņemsi un neizdarīsi - arī slikti.